شما برای طراحی صفحات سایت وردپرسی خود، استفاده از المانهای مختلف مانند رنگ، تصویر و یا دکمههای فراخوانی برای انجام یک هدف (به انگلیسی: Call To Action)، حساسیت بخرج میدهید و وقت صرف میکنید فقط به یک دلیل: افزایش نرخ تبدیل سایت که یک راه حل ساده به نام آزمون مقایسه قبل و بعد یا A/B Test دارد.
در مورد مفهوم نرخ تبدیل (به انگلیسی: Conversion Rate) در مقاله افزایش نرخ تبدیل سایت بطور مفصل توضیح دادم اما در اینجا در یک جمله خلاصه میکنم که نرخ تبدیل سایت یعنی درصدی از بازدیدکنندگان که هدف نهایی سایت (خرید محصول یا ثبت نام در دوره آموزشی و …) را بطور کامل انجام دادهاند. در این مقاله میخواهیم به شما بگوییم که آزمایش A/B چطور میتواند به شما کمک کند تا نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید یا بهینه سازی بیشتری انجام دهید. مثل کاهش نرخ پرش سایت و افزایش نرخ کلیک و ترافیک.
تست A/B یک آزمون رفتارشناسی کاربران است که با بهبود تجربه کاربری باعث افزایش نرخ تبدیل سایت میشود. مثلا شما میخواهید یک دکمه روی بنر اصلی سایت ایجاد کنید که کاربر با کلیک روی آن در سایت ثبت نام کند. حالا بنظر شما کدام یک از متن و رنگهای زیر کاربران بیشتری را به کلیک روی دکمه ترغیب میکند؟
A: همین حالا ثبت نام کنید با پس زمینه سفید و نوشته مشکی
B: برای پرواز به آینده ثبت نام کنید با پس زمینه آبی و نوشته سفید
هیچ کس بطور قطع این را نمیداند زیرا کاربران هر سایت سلیقه و رفتارهای خاص خودشان را دارند. جواب این سوال فقط با A/B Test قابل تشخیص است. در ادامه به شما خواهم گفت که چرا باید آزمایش A/B را جدی بگیرید.
جشنواره پیش فروش مانگو رو از دست ندی!!
۲۴ دلیل برای انتخاب پلتفرم مدیریت سئو مانگو به عنوان دستیار سئو
تکنیکهای سئو محتوا در سال ۲۰۱۹
چک لیست سئو ۲۰۱۹ | کاملترین راهنمای سئو در سال جدید
شروع سئو گام به گام وردپرس با ۱۰ ابزار سئو حرفهای (بهترینها)
۱۳ روش افزایش مشتری بر پایه تکنیک های روان شناسی
Call To Action چیست و چطور یک CTA حرفهای برای سایت وردپرسی طراحی کنیم؟